AVRUPA’NIN EN BÜYÜK ÇARŞISI HİZMETE GİRDİ

23 Aralık 2021
0 Haber Yorum
Avrupa’nın en büyük kapalı çarşısı unvanına sahip İstanbul Gıda Toptancılar Çarşısı hizmete girdi.

İstanbul Başakşehir’de hizmete giren yeni çarşı, 1138 bağımsız bölümden oluşuyor.
İstanbul’a ve bölgeye büyük bir değer kattığı belirtilen çarşının hizmete girmesiyle birlikte, Kalem Medya Grubu olarak gezdiğimiz çarşının proje başlangıcıyla bitişi sürecini, önemini, özelliğini, hizmet durumunu kısa adı İGTOT olan İstanbul Gıda Toptancılar Çarşısı İşletme Kooperatifi Başkanı Mustafa Karlı ile konuştuk.
Kalem Medya Grubu Genel Yayın Yönetmeni Orhan Karakaş’a röportaj veren Karlı, çarşının önemine değinerek, bu büyük projeyi 3 yıl gibi çok kısa sürede bitirmiş olmalarının sevincini yaşadıklarını söyledi. Daha Rami’de hizmet verdiklerini ifade eden Karlı “Esnaflarımız bir süredir yeni modern çarşılarına taşındılar. Bir aya kadar aşağı yukarı 450 esnafımız taşınmış olup ticaretine başlamış olacaktır. Diğer esnaflarımızın taşınma işlemleri devam edecektir. Önemli bir yerde tüm halkımıza, İstanbul’a kaliteli hizmetimizi burada devam ettireceğiz” dedi. Karlı, Karakaş’ın soruları ışığında şunları söyledi:
KALEM MEDYA GRUBU’NA DUYARLI VE OBJEKTİF HABERCİLİK
ANLAYIŞINDAN DOLAYI TEŞEKKÜRLERİMİZİ SUNUYORUZ:

Öncelikle Kalem Medya’ya teşekkür ediyorum. Bizler nereyle gidersek gidelim, Kalem Medya bizleri takip ederek duyarlı haberciliği ile sesimizi topluma duyuruyor. Projemizin başlangıcı ve sonu süresi zarfında her zaman yanımızda olmuştur. Yakından takip ediyorum. Yayın anlayışı objektiftir. Sorunlara duyarlı olmanız takdire şayandır. Şahsınızda tüm ekip arkadaşlarınızın mesleki başarıları daim olsun.
AĞUSTOS AYI İTİBARİYLE ESKİ YERİMİZDEN TAHLİYE OLMAMIZ İÇİN RESMİ YAZILAR ALDIK. 30 AĞUSTOS’TA YENİ YERİMİZE TAŞINDIK:
Eski yerimiz olan Rami ile ilgili olarak İstanbul Valiliği ve İl Kültür Müdürlüğü’nün yazısı ile en son 30 Ağustos tarihi itibariyle tahliye olmak için resmi bir yazı aldık. Öncesinde Eyüp Belediyesi’nin 10 Ağustos tarihli bir tahliye yazısı yayımlanmıştı. Bu durumda bizler de devletimize karşı sorumluluğumuzu yerine getirmek için tahliye çalışmalarımıza başladık. Bizler esnaflarımız ve tüzel yapımızla devletimize bağlı, yasaları dinleyen ve asla saygıda kusur etmeyen bir anlayışa sahibiz. Bu süreçte ne gerekiyorsa yerine getirdik. 30 Ağustos’ta Başakşehir’deki yeni yerimize taşındık.
YENİ YERİMİZ AVRUPA’NIN EN MODERN KAPALI ÇARSIDIR:
Yeni yerimizde güvenlik, teknik, temizlik, her yönüyle tüm kadrolarımızı oluşturduk. Ve hizmetimize başladık. Çarşımız gerçekten Avrupa’nın en modern, en lüks kapalı çarşısıdır. 1138 bağımsız bölümden oluşmaktadır. 6000 metrekare soğuk hava depomuz, 1300 kişilik bir camimiz, 450 araçlık kapalı otoparkımız, toplamda 2340 araçlık otoparkımız bulunmaktadır. Bağımsız 8 banka bloğuyla, yönetim binası, lüks 2 restaurantıyla, tüm sosyal donatılarıyla mükemmel bir çarşıdır. Ciddi anlamda alt yapı zenginliği mevcuttur. Yaklaşık 930 tonluk 13 su depomuz var. Temiz su depomuz 200 tonluktur. 4 ana girişiyle de mükemmellik taşımaktadır.
Şu an mevcut, hem içinden geçen yol var. Hem de çevre imar yollarının tamamı artık tamamlandı diyebiliriz. Ayrıca Kuzey Marmara yolundan gelip Habibler istikametinden geçen bir transit yolumuz daha var. Yani 4 cepheden nerden gelirsen gel artık ulaşımımız çok kolay olmaktadır.
Yollarımız da geniş. Yani bir tır geldiği zaman manevra yapmadan direk sokakta dönebiliyor. Zaten gelen esnaf geçmiş ömrünü arıyor. Biz böyle modern ve lüks bir çarşı olduğunu bilmiyorduk diyorlar. Tabi üstünün kapalı olması yazın güneşindin kışın yağmurundan, kar yağışından arınmış oluyorsun. Hem bütün mevsim koşullarında gıda sağlığı yönünden de mükemmel. Bütün dükkânlar müstakil. Yani altta üstte kimse yok mülkiyet senin. Tapularımız dağıtılıyor şu anda. Ben dâhil tapularımızı aldık. Bir ay içinde tapuların tamamı dağılmış olacak. İskânımızı almıştık zaten. Eksik hiçbir şeyimiz kalmadı. Projede bütün sitenin etrafı perde betondur. Biz de perde betonun üzerinde çit panel ve dikenli jiletli tel yaptırdık güvenlik açısından. Biz özel bir güvenlik firmasına burayı verdik. 50 güvenlikle şu anda siteyi koruyoruz. Ciddi bir istihdam merkezi oldu. Ayrıca yaklaşık 200 güvenlik kamerası var. Bu kameralar gerçekten çok farklı. Hem güvenlik görüntüsünü alıyor hem de plakayı okuyor. Plaka tanıma sistemi var. Söylediğimiz gibi yeni yerimiz sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın en lüks en modern en donatılmış en büyük kapalı çarşısıdır.
ESNAFLARIMIZ YENİ MODERN ÇARŞILARINA TAŞINDILAR:
Esnaflarımız bir süredir yeni modern çarşılarına taşındılar. Bir aya kadar aşağı yukarı 450 esnafımız taşınmış olup ticaretine başlamış olacaktır. Diğer esnaflarımızın taşınma işlemleri devam edecektir. Önemli bir yerde tüm halkımıza, İstanbul’a kaliteli hizmetimizi burada devam ettireceğiz.
YENİ PROJEMİZİN HAYATA GEÇMESİYLE HER KESİMDEN TAKDİR ALDIK:
Bizler gerçekten çok güzel bir çarşı yaparak, halkımızdan, kamu kuruluşlarımızdan, iş dünyasından, toplumun her kesiminden takdir aldık. Hatta sayın cumhurbaşkanımız dâhil herkesin bizleri bu hususta kutladığını görüyoruz. Gerek sayın valimiz, gerek milletvekillerimiz, bakanlarımızdan kimisi, haber gönderiyor teşekkür ediyor.
Dün İstanbul il tarım müdürümüz ve başakşehir ilçe tarım müdürümüz ziyaretimize geldiler. İl tarım müdürümüz “ben geçekten böyle bir projenin gerçekleştiğine inanamıyorum” dedi. Gıdayla ilgili olduğu için “Sizlere nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum” dedi.
“Biz diğer çarşıları da görüyoruz ama çok farklı bir kompleks olmuş” dediler.
PROJEMİZİ ÇOK KISA BİR SÜREDE TAMAMLADIK:
Normalde bu ve benzeri projelerin 25-30 yıllık bir süre içindi tamamlanmış olanları var. Örnek vermek gerekirse Mega Center, İSTOÇ, AYTOP, Giyimkent. Ama biz hamdolsun üç yıl gibi bir süre içerisinde tamamladık. Ve 1000 dükkânın içersinden 450 tanesinin 1 ay içinde dolması büyük bir başarıdır. Terk ettiğimiz Rami’deki çarşımız çok eskidi. Orada diretenlerin üyelerimiz olmadığı ve kesinlikle mülk sahipleri değildirler. Eğer birkaç tane mülk sahibi varsa da buradaki iç imalat bitmediğinden dolayı taşınamadılar. Onlar da yakında taşınırlar diye düşünüyorum.
ESKİ YERİMİZDEN TAŞINMAKLA DEVLETİMİZİN ÖNEMLİ BİR PROJESİNİN ÖNÜNÜ AÇTIK:
Eski yerimizden taşınmakla bizler devletimizin ve sayın cumhurbaşkanımızın projelerinin önünü açtık aslında. Çünkü orada 7 milyon kitaplı bir kütüphane projesi var. Şehir müzesi var. Külttür merkezi ve spor kompleksi var. Hatta iki üç hafta önce sayın cumhurbaşkanımız eski yerimizdeki restorasyon bölümünü ziyaret etti. Burada yeri olmayıp da orada direten kişilerin bir temsilcisini cumhurbaşkanımızla görüştürdüler. Videosu da bizde var. Sayın Cumhurbaşkanımız “siz ne bekliyorsunuz siz zaten bizim projemizi engelliyorsunuz” diyor. Tabii ki biz devletimizin önüne takoz değil de devletimizin önünü açmak için elimizden ne geliyorsa onu yapmaya çalışıyoruz. Bu devlet bizim devletimiz. Belki başka ülkeler Allah korusun bir şey olduğu zaman gidecek yerleri vardır ama Türkiye Cumhuriyetimize Allah korusun bir şey olursa gidecek hiçbir yerimiz yok. Onun için bizler memleketimizin değerini bilmek zorundayız. Biz asla devletimize sıkıntı oluşturacak hiçbir şeye müsaade etmedik, etmiyoruz ve etmeyeceğiz. Bunun öncüsü olduk.
ŞÜKÜRLER OLSUN ALLAH BÖYLE BİR PROJEYİ BİZLERE NASİP ETTİ:
Bu projeyi kısa sürede yaptık ama bununla havalara girip gururlanmıyoruz aslında. Ana sloganımız şuydu: toplumun duası cenabı Allahın rızası. Bizim işimiz bu. Ve şükrediyoruz ki Allah böyle bir projeyi bize nasip etti. Ben şahsen bu işe kendimi vakfettim. Gece gündüz demedim. Sürekli bu işin takipçisi oldum. Çünkü takip ettiğin iş senin takip etmediğin iş maalesef senin olmuyor. Tabi bu projede bana katkı yapan, yolumu açan ve bu hususta bütün güzellikleriyle bana yardımcı olan devlet büyüklerime, kendi insanlarımıza katkısı olan herkesten Allah razı olsun.
Benim yönetimim arkamda hep dik durdu. Asla yalnız bırakmadı. Biz de yönetim kurulumuz olsun, denetim kurulumuz olsun, üyelerimiz olsun, başını öne eğdirecek yüzünü kızartacak hiçbir iş yapmadık. Hep şunu söylüyorum, bizim açımızdan asla sıkıntı yaşamayın. Kim ne derse desin kesinlikle çok rahat cevap verebilirsiniz. Biz her yönüyle cevap verecek insanlardanız. Hak ve hukuka riayet ettik.
DOLULUK ORANI TAMAMLANACAKTIR:
Doluluk oranı konusunda yılsonuna doğru yüzde elliye yakalarım diye düşünüyorum. Çünkü bir yerden başka yere taşınmak kolay değil. Ben taşınırken bir haftada ancak taşınabildik.  Taşınmayı geçtim içerdeki rakamlar çok ciddi. Tabi bu iç imalat da sıkıntı yaptı bize. Çünkü ben betona müsaade etmedim, çelik ultrasonla şey yaptık. Güzelim kapalı siteyi betona müsaade etseydik yeniden şantiyeye dönerdi. Ben şantiyeye dönmemek adına çelik ultrasyon şartı koydum. Yani en kötüyü en iyi şekliyle değerlendirmeye çalıştık. Burada aklın yolu birdir doğru birdir.
İSTANBUL’A, BÖLGEYE BÜYÜK BİR DEĞER KAZANDIRDIK:
Tabi biz bugün bu bölgeye çok ciddi bir değer kazandırdık. En basitini söyleyeyim çevre imar yollarının tamamını biz yaptırdık. Allah razı olsun İstanbul valimizin bize özellikle çok büyük katkıları var. Vali bey, Başakşehir Kaymakamımız, Karayolları, BEDAŞ yardımcı oldular. Yani bu kolay bir şey değil. Burada her gün beş yüz ton asfalt geliyor. Bu işi koparmak öyle kolay değil. Ama biz kimseyi üzmeden kırmadan bütün kurumlarımızla iyi geçinerek bu hizmetleri yaptırdık. Hizmetler sona geldi zaten. Bağlantı yollarımız bitti. Çevrenin çok ciddi memnuniyeti var. Açıkçası özellikle Başakşehir ilçesi olmak üzere ve Küçükçekmece. Avcılar, Arnavutköy, Beylikdüzü, Hadımköy, Silivri, Çatalca, Sultangazi ilçelerinin arasındayız, ortasına geldik. Aslında Suriçi İstanbul’un merkezini de trafik sirkülâsyonundan kurtardık. Buraya gelmemizde büyük artılar oldu. Mahalleliler arsında semtler çok yükseldi. Araziler mülkiyet sahipleri memnunlar. Herkese avantaj sağlandı. Değer kattı.
KANAL İSTANBUL PROJESİ YAKINIMIZDA:
Biliyorsunuz Kanal İstanbul önümüzden geçiyor. Tabi burada sayın cumhurbaşkanımız dikey değil yatay mimariye müsaade ediyor. Ama buralar hep kentsel dönüşümde şu an. Ciddi projeler yapılıyor. Küçükçekmece gölüyle bizim aramızda 1800 metre. Küçükçekmece gölünün marina küçük çekmece gölüyle birlikte sazlıbosnaya kadar 1 milyon 500 bin metre kare kent parkı yapılıyor. Aslında çok yakın gelecekte burayı tanıyamayacaksınız. Aslında burada İstanbul üç bölgeye bölünüyor. Biz Avrupa bölgesinde kalmış oluyoruz. Böyle bir projenin başında olmak da bizi gururlandırıyor ve şereflendiriyor. Adıyamanlı olduğum için Adıyamanlı hemşerilerimizin de yüzünü ak ettiğimi düşünüyorum. Tabi biz şimdi bunu aştık. Ama sanki Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bu tür projeleri yapacak kişilerin kapasitesinin olmadığı söyleniyor. Biz kırdık bunu. Hem ben kırdım hem de burada Kemal ağabey kırdı.
Ben tekrar sizlere de teşekkür ediyorum. Yeni çarşımızın tüm üyelerimize İstanbul’umuza, ülkemize, hayırlı olmasını rabbimden diliyorum. HABER/RÖPORTAJ: ORHAN KARAKAŞ